Partnerzy serwisu:
Tabor

Pesa: Konkurencja na rynku tramwajowym nas cieszy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
22-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Pesa: Konkurencja na rynku tramwajowym nas cieszy
Pierwszy Twist dla Tramwajów Śląskich został już oficjalnie zaprezentowany w Zabrzu, zakończyły się już dostawy Swingów dla Warszawy. Pesa w rozmowie z „Transportem Publicznym” opowiada o perspektywach na krajowym rynku tramwajowym, możliwościach zmiany wyglądu Jazza Duo dla stolicy oraz zwiększeniu możliwości produkcyjnych.

"Transport Publiczny": Czym się różni Twist dla Tramwajów Śląskich od tych częstochowskich?

Robert Szot, dyrektor rynku tramwajowego w Pesie: Przede wszystkim tym, że w tramwaju częstochowskim mamy całkowicie płaską podłogę ze wzniosami, natomiast w tramwaju dla Śląska będą stopnie przy ostatnich wózkach – przy kabinie motorniczego i na końcu pojazdu. To jest zasadnicza różnica, ale takie były wymagania zamawiającego.

Czy ten tramwaj będzie mógł jeździć po wszystkich śląskich torowiskach?

Tak, był sprawdzany – przeszedł testy na wszystkich torowiskach, które znajdują się w tamtym obszarze i bez żadnych problemów przejechał.

Śląski Twist nie ma jeszcze dopuszczenia do jazdy z pasażerami?

Pojazd ma dopuszczenie do jazd testowych. Jest w trakcie badań, zostały nam jeszcze badania poziomu hałasu. Dokumenty są wysyłane do urzędu wydającego homologację. Oficjalne przekazanie tramwaju zgodnie z umową musi nastąpić do 11 grudnia, zostanie oznakowany przez zamawiającego i będzie mógł już jeździć w ruchu liniowym.

Przechodząc do Warszawy, zakończyły się właśnie dostawy Swingów. Czy ten 186. tramwaj w jakiś sposób różni się od pierwszego?

Nie ukrywajmy, pierwsze tramwaje – jak to bywa w okresie wieku dziecięcego – miały pewne uchybienia, które zostały w tracie eksploatacji pierwszych pojazdów poprawione. Oczywiście wszystkie tramwaje zostały dostosowane do standardu, który jest obecnie, czyli pierwszy i ostatni są w tej chwili równoważne.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5